|
| | |
|
Всього матеріалів в каталозі: 28 Показано матеріалів: 21-28 |
Сторінки: « 1 2 3 |
Козак Мамай грає, співає або сидить у щонайглибшій задумі. Біля нього і
пляшка і чарка. У зубах люлька. І все це для єдиного спрямування:
палить він не тютюн, а м’яту, материнку, підмаренник... П’є... Власне,
ми не бачимо "процесу" пиття. Він або вже випив, або ще збирається пити
свій особливий "авторський" напій, який створила йому колективна наука
та мудрість нашого народу.
|
Веселий образ Козака Мамая живе в народі вже не сотню літ. І не дві. І не три.Якісь його сучасники свідкують про зустрічі з тим характерником-запорожцем у зовсім давні часи, десь при початку існування Січі.Інші — з ним пліч-о-пліч воювались у війську славного Зіновія-Богдана Хмеля.Ще інші стрівали його на шляхах України вже після того, як народився
на світ Тарас Григорович Шевченко. Був серед них і мій прапрадід.
|
Гожої днини повертались люди з базару. Радісні, веселі, добрим торгом задоволені.
Ненароком на пагорбку зауважили одиноку постать. Чоловік як чоловік, сидить собі під липою та й перебирає струнами кобзи.
|
Характерно, що
у міфологічних традиціях, в яких образ світової або космічної гори особливо
розвинений, образ світового дерева або набуває дещо другорядного характеру, або
взагалі відсутній, хоча існують також і численні приклади їх поєднання. Останнє
властиве як українському фольклору загалом, так і композиції української
народної картини «Козак-Мамай» зокрема.
|
Прикметною
рисою багатьох «мамаїв» є бандура в руках козака або поряд з ним.
Картини із зображенням козака-бандуриста, неминуче викликають
асоціативний зв'язок з кобзарями — сліпими «гомерами України», носіями
епічної пісенно-музичної спадщини нашого народу.
|
У
кожного, хто починає досліджувати «мамаїв», виникає цілком закономірне
питання: як же могло трапитися, що ці знамениті твори, на яких
зображено українського козака (та зустрічаються типово українські
прізвища, зокрема й знаменитих героїв нашої історії), стали називати
узагальнено «Козак Мамай», тобто — чужомовним іменем східного
походження?
|
Вже
від другої половини XIX ст., неможливо знайти жодного серйозного
узагальнюючого дослідження з історії культури України, яке б не
згадувало «мамаїв»...читати далі
|
Образ Козака-Мамая так само популярний
в Україні, як образ Будди на Сході.
Козак-Мамай - це козацький провидця, наш
народний святий, його зображення, було
неодмінним атрибутом української хати....читати далі
|
| |
| | |
|
|