Характерник — носій ведичних, сакральних та езотеричних знань та
практик на Запорозькій Січі, який майстерно володів ними та
застосовував їх задля лікування та зцілення поранених і тяжкохворих
козаків, займався їх психотерапією та психофізичною підготовкою.
Він — духовний наставник, якого козаки шанували і схилялися перед
його мудрістю, хранитель традицій і таємниць бойового мистецтва.
Завдяки таємним практикам характерники володіли надлюдськими
можливостями (сідхами) і не одноразово їх застосовували про ,що існує
безліч історичних свідчень очевидців, народних легенд та переказів.
Характерники , могли ходити по воді та вогню; холод або жар не спричиняв їм жодних незручностей ; годинами перебували під водою без усіляких технічних засобів і без них же переміщуватись в повітрі; стріли, шаблі та кулі , не завдавали їх тілам жодної шкоди;могли викликати безпричинний жах у ворогів,що спричиняло панічну втечу їх з поля бою; могли розганяти хмари і викликати громовиці та багато іншого. Зараз ці надлюдські здібності ще демонструють йоги , яких іноді можна спостерігати не тільки в Індії ,а і в багатьох країнах світу,зокрема і в Україні. Переосмислюючи ці прояви надлюдської діяльності характерників з точки зору сучасного світогляду, можна твердо казати, що їм були відомі езотеричні знання та практики , завдяки яким, вони майстерно володіли такими здібностями, як телекінез, левітація, телепатія, гіпноз, сугестія,ясновидіння - те, що досліджують сучасні інститути парапсихології
Відомо , що Січ була справжньою скарбницею давніх духовних та
військових традицій , котрі корінням своїм сягають вглиб тисячоліть . А
саме епохи часткового переселення племен Аріїв з території північного
причорномор”я в Азію та півострів Індостан . Закордонними та
вітчизняними фахівцями доведено генетичну та культурологічну
спорідненість українців і їх пращурів Аріїв . Тому невипадково ми
порівнюємо ці давні традиції і можемо таким чином пояснити козацькі
звичаї і явища ,що мали місце на Січі . І , що найголовніше , зрозуміти
феномен характерництва , як визначної ланки тогочасного суспільства .
Навіть сама назва "Січ” має коріння в санскриті, мові вище згаданих
пращурів . Так само , як отаман (санск. атман – істинне Я , верховний правитель сущого) , Кош (санск. коша – оболонка,
тіло атмана) тощо. Ще більше стверджує спорідненість згаданих традицій
звичай носіння незвичної,для тогочасної Європи, зачіски , по
простонародному , "оселедця” – сакрального символу безпосереднього
єднання з Богом , аналогічно єднанню плоду з матір’ю , за допомогою
пуповини .
Присутність характерників була бажана в кожному куріні (ще одне слово санскритського походження) , цій соціально – військовій одиниці Запорізької Січі. Це пояснюється тим,що під час бойових дій вони,тільки їм відомим способом, мали змогу миттєво вселяти в своїх "підопічних ” цілковиту зневагу до особистої болі та смерті. Таким чином прибираючи психічні блоки ,що заважали вивільненню прихованого в людині потенціалу. Саме цей енергетичний потенціал надавав воякам ту легендарну неушкодженість та силу. Людина завдяки таким маніпуляціям з енергетикою тіла набувала
фізичної сили в сотні разів перевищуючої початкову. Все це помножуючи
на бойовий вишкіл, який досягався завдячуючи постійним тренуванням вправ
та прийомів того унікального мистецтва ( за переконанням фахівців ,давніше всіх відомих бойових мистецтв сходу ,включаючи кунг-фу), яке і надавало запорізькій піхоті тієї "містичної” непереможності . На нашу думку ця система рухів та вправ не зникла безслідно (як бажають деякі "зацікавлені”) , а збереглася ,окрім українських народних танців , ще в одній культурі з ареалу розселення аріїв , а саме в Індійській. Там ця система відома
під назвою – каларіпаяту. На щастя не зникла і філософсько – практична
система духовного розвитку. Того розвитку ,результатом якого і є ті здібності характерників , що ми називаємо "надлюдськими”. Мається на увазі велична , стародавня наука- Йога. З цього приводу слід згадати Патанджалі та Раджа
– Йогу з класифікацією основних сідх – над здібностей ,які є
індикатором духовного розвитку . В його вченні дослівно пояснюється у який спосіб вони стають досяжними для людини ,що шукає просвітлення.
Стосовно ж Каларі можна сказати , що це не просто бойове мистецтво, а стиль життя, фізичного і духовного розвитку. У традиції Каларі-паятту немає систем «поясів», винагород, заохочень і звань. Один
з основних принципів каларіпаятту — це абсолютна координація розуму,
тіла і енергії. Цей же принцип можна побачити і в інших традиційних
мистецтвах Індії — в індійських танцях; у театральному мистецтві
Катакхалі ; у Каларі багато технік з динамічної (крія) йоги, яка майже невідома в Україні . Проте це єдина традиція, що відкриває доступ до енергій Шакті — енергій духовного зростання і дій в фізичному світі.
Десятиліттями пропагують у нас різноманітні види китайських та
корейських єдиноборств , і зовсім не згадують єдиноборства індійських
кшатріїв , котрі існують там і до сьогодні . Ми всі знаємо про кунг – фу
, монастир Шаолінь , карате , дзюдо і майже не чули про індійську каларіпаяту чи важдрамушті
. Цікаво , що самі китайці з надзвичайним пієтетом ставляться до цих
видів боротьби: ”Майстри китайських бойових мистецтв можуть
підсміюватись над каратистами Окінави , Кореї і Японії , але всі вони
переповнені поваги до традиційного індійського кулачного бою . Врешті
саме від нього походить Шаолінь , і не личить напевно критикувати
попередників ” , – пише про індійських майстрів знаменитий дослідник
бойових мистецтв світу Д . Гілбі . Дійсно, атже саме індійській йог є
засновником кунг – фу . Бодхідхарма (під таким ім”ям він
відомий в першоджерелах ) у 520 році н.е. покинув Індію і відправився до
Китаю. Там він влаштувався в монастирі Шаолінь. Місцеві ченці
здалися йому фізично слабкими і нездібними витримувати аскетичне життя
буддистів. Тоді він запропонував ченцям комплекс фізичних вправ ,
щоб укріпити здоров’я і витривалість ченців. Вправи виявилися дуже
ефективними і ченці стали регулярно проробляти їх, доводячи до
досконалості свої вміння . Поступово на основі цих фізичних вправ ченці
розробили систему самооборони, щоб захистити себе від бандитів і
грабіжників, яких в середньовічному Китаї було досхочу . Основою цих вправ було арійське бойове мистецтво – каларіпаяту .
У нас на індійські бойові мистецтва накладено табу , немає жодної
інформації . А чому ? Відповідь проста . Можна простежити чіткі паралелі
між українськими козаками і кшатріями – від звичаїв до зовнішнього
вигляду. Наприклад раджпути , котрі також вважають себе нащадками
ведичних кшатріїв , носять шаровари і широкі пояси , довгі вуса ,які як і
запорожці закручують за вуха , і оселедець на голові , котрий і
називається подібно "чут” (порівняйте з нашим "чуб”). На своїх щитах і
знаменах раджпути з давніх-давен поміщали тризуб – знак Шиви . У них
існував звичай : воїнам , котрі від”їджали на бій , меч завжди вручала
жінка – мати або дружина . Нашим козакам зброю також виносила мати ,
дружина або сестра , що зафіксовано у давніх колядках та думах :
Татусьо вийшов – коника вивів ,
Братенько вийшов – сідельце виніс,
Сестриця вийшла – зброю винесла…
Очевидно, характерники та козаки були головними хранителями і продовжувачами давніх арійських традицій в тогочасній Європі . В Ведах розповідається про махаратхів , легендарних бійців здатних по одинці боротися проти тисяч озброєних людей. Згадані загони існували серед арійської варни кшатріїв , аналогу прошарку українського суспільства - козацтва. Лише
вони володіли всіма п’ятьма видами зброї: зброєю для індивідуального
поєдинку (мечі, палиці); зброєю типу списів, котрі тримають в руках або
метають; "муктами” – знаряддям для метання стріл; "янтра-муктами” –
великими метальними машинами; містичними стрілами "астрами”, зарядженими
духовною енергією ведичних мантр. Слід зазначити ,що "ма” в перекладі з санскриту - "великий”. Характерники приділяли основну увагу психофізичній підготовці,
і як наслідок духовному розвитку. Молодих козаків, яких звали Джурами,
до служби готували не менше 10 років, під час яких вони навчалися і
набували необхідного досвіду. Займалися козаки не лише військовим та бойовим мистецтвом, але й іншими мистецтвами, наприклад танцями (гопак, метелиця і т. д.). Саме в цих танцях, як було зазначено вище, збереглася частина спадщини арійських бойових мистецтв.
Імовірно свій початок
характерники ведуть від давньоукраїнських Рахманів (волхвів) ,а ті в
свою чергу від арійских Брахманів. Слід зауважити, що до нашого часу в
західній Україні шанують пам”ять про них,святкуючи Рахманський Великдень
. Візантійський імператор Костянтин Багрянородний (948 р.) характеризує
їх як прекрасних воїнів, які легко перемагають тюркські племена, а
польський король Болеслав Хоробрий, що оцінив військові якості цих
стародавніх косаків,наймав їх до себе на службу (у 992 році). Також про традиції давньоукраїнських характерників у своїй хрониці пише Історик Лев Диякон (6 ст. Візантія) : «Ті
мудреці , що живуть у лісах, володіють руками своїми і ногами з таким
успіхом, що можуть самі протистояти з голими руками десяткам воїнів,
озброєних мечами і одягнених у броню » .
Згадані мудреці(волхви) навчали своїм методам боротьби і підручних
слов’янських князів. Наприклад, учень волхва Межібора на ім’я Гуда був
охоронцем київського імператора Ігоря і цариці Ольги. Він заснував при
імперському дворі школу кулачного бою. У
давньослов’янському«Волховнику» ("книга мудреців”) розповідається таке:
«Прийшов Межібор і сказав Межібор:« Рука-блискавка .Нога грім. Рука
меч. Нога молот. Неправді смерть! » І вдарив Межібор печенізького князя в
обличчя, і закричав Межібор страшно, на допомогу богів закликаючи. І
вдарив кулаком печеніга під саме серце. І впав мертвим князь.
«Не для раті це , а для чистого шляху, по якому правда іде» -
сказав Межібор і вдарив кулаком по дубу. І захитався дуб і зронив листя
з жолудями. І закричав у лісі Див і вибіг з лісу Тур. І впаву ноги
Межібору. І з великим страхом побігли печеніги, налякані силою
Межібора.» Ще кажуть, що Межібор – це той самий мудрець, який
напророкував імператору Олегу смерть "від коня свого”. Так само до
нашого часу дійшли і інші оповіді стародавніх українців , наприклад: «Жив
у древлянській землі мудрець Доброгаст : Посварив його за щось цар
Ігор, чим викликав великий гнів Доброгаста. І сказав тоді Доброгаст, що
небезпечно з ним це робити. А на доказ своїх слів викликав на поєдинок
три десятки Ігоревих дружинників, проти яких пішов зовсім беззбройний. І
блискавка спалахнула високо в небі . Худий,здавалося б, зовсім немічний
Добрагаст порозкидав дружинників, кількох скалічив, а одного вбив.
Зброєю йому служили руки й ноги”.
Отже, підбиваючи підсумки, з написаного можна зробити висновок про те, який величезний пласт цінної інформації стосовно українського народу заховано в індо-арійській культурі. На наше щастя в Індії ,на відміну від України, згадану культуру ніхто не нищив і не намагався спотворити. Тому там арійська спадщина, якщо відкинути суто індійські культурологічні налипання , збереглася в чистому вигляді з часів коли слава Аріїв гриміла по всій Євразії, від північного Причорномор’я до Гімалаїв та
берегів індійського океану. Спадщина українців просліджується в таких
системах духовно-фізичного розвитку ,як Йога , Каларіпаятту, Веданта,
Тантра тощо. Найголовнішим є те, що ці системи практикуються до нашого часу. Дослідження характерництва та козацтва в контексті саме цих мистецтв та традицій індійського народу , допоможе відновити втрачену арійську спадщину українського народу…
P.S Українці мають повне право ,навіть сказати більше , зобов’язані віднайти в вищезгаданих традиціях спадщину своїх пращурів і відновити наслідування часів. Пращури українців гідні цього.
Та на жаль , завдяки лизоблюдству правлячої верхівки, а також цілеспрямованій антиукраїнській внутрішній та зовнішній політиці діючої влади , традиції духовного та фізичного розвитку стародавніх українців , в наш час ,занедбано і майже втрачено …
P.P.S. «Оріянська група походить із широких просторів Дунаю, Дніпра та Дону» (Джавахарнал Неру, прем’єр-міністр Індії).
«Веди – найстародавніший
пам’ятник людського ума, яким розпоряджається людство… Оріяни принесли з
собою визначені поняття та вірування, які вони продовжували розвивати в
Індії. У Ведах обожнюється чарівна природа
Оріяни-Скіфії-Руси-України»(С.Радгакрішнан, президент Індії, історик).
«У Ведах немає згадки про
банани, оливки, пальми, пустелі, мавп, верблюдів, жирафів, а є згадки
про ос, лососів, рисей, оленів, ведмедів, вовків, бджіл. Тобто, про весь
той світ, що належить просторові на захід від Уралу і на північ від
Чорного моря» (Креґем Кларк, Стюарт Піґґот, англійські дослідники Вед).
«Україна більш, ніж інші країни Європи та Азії може претендувати бути землею аріїв» (М.Маюмдар, віце-президент Декка університету (Індія), один з найвизначніших дослідників стародавнього світу. Цитата з книги «Історія і культура індійського народу»)
«Материнською землею індо-європейських народів є простори на північ від Чорного моря» (Р.Гіршмен, археолог, історик, професор Сорбонни. Цитата з книги «Іран»)
Учені тепер вважають Україну найбільш правдоподібною батьківщиною індо-європейців» (Герберт Дж. Мюллер, історик. Цитата з книги «Воля у стародавньому світі»).
«Арії вийшли з території України» (Джан Бовле, історик. Цитата з книги «Людина у віках»).
Юрій Денисюк (с) http://vkontakte.ru/club21483592
|