Напередодні VIII Всеукраїнського історико-культурологічного
Звідти - переїде до Музею історії Дніпродзержинська, де відбудеться її презентація під час "Мамай-festу" 6 червня 2015 р. Ця колекція створена тернопільськими митцями для подарунку майбутньому музею Мамаїв, який буде створено у Дніпродзержинську, на колишніх козацьких землях.
«Мамай-фест»: Луганська проекція
У відкритті виставки взяли участь луганські художники і історики, студенти і викладачі місцевих вузів, представники міської і обласної адміністрацій, засобів масової інформації. Учасники відкриття відзначали, що ця виставка, яка викликала значний інтерес творчої і наукової громадськості Луганська, стала одним з кроків практичної реалізації підписаного керівництвом двох областей договору про розвиток всебічних зв’язків між нашими регіонами.
Про унікальний інноваційний проект нашого музею «Мамай-фест» його автор, Наталія Буланова розповіла луганським колегам в ході міжрегіонального семінару-практикуму «Кращі творчі проекти музею України». Також вона презентувала свою книгу «Зачарований Словом. Життя і творчість Олекси Коваленка», присвячена нашому видатному земляку, автору перекладу «Слова о полку Ігоревім».
«Мамай-fest: галицька проекція» у Самборі(Львівська обл.)
Два роки тому у Дніпродзержинському міському музеї відбулася масштабна подія – відкриття історико-культурологічного фестивалю «Мамай-fest». Цього року ІІ-ий «Мамай-fest» вийшов за межі одного міста: влітку на запрошення директора Львівського музею історії релігії Зоряни Білик у Львові експонувалася постфестивальна виставка «Мамай-fest: галицька проекція». Зі Львова ця виставка переїхала далі, до Самбору (Львівська обл.), 27 листопада 2009 р. відбулася її презентація в історико-етнографічному музеї «Бойківщина». На відкритті були присутні ініціатор створення «Мамай-festу», директор музею історії м. Дніпродзержинська Наталія Буланова, вчений секретар Львівського музею історії релігії Олена Маркитанова, кобзар з Чернечої гори Володимир Горбатюк, представники громадськості Самбору тощо. Як відзначила директор музею «Бойківщина» Роксоляна Данчин, колекція, представлена музеєм історії м. Дніпродзержинська, є справжнім мистецтвом, високохудожнім і різноплановим, викликала зацікавленість у відвідувачів.
У цілому виставка справила велике враження на галичан, «Мамай-fest» отримав багато схвальних відгуків і став своєрідним культурним містком між сходом і заходом.
Козак Мамай - один з найулюбленіших і найпопулярніших в Україні образів козака-лицаря. Перші відомі зразки його сягають ранньої доби Козаччини.
Мамай - збірний образ кобзаря-характерника, мандрівного запорожця, вояка і гуляки, жартуна і філософа, бабія і ченця одночасно, тобто справжнього народного героя.
Ідеалізований воїн-символ, що засвідчував собою миролюбність і глибинність духовного світу українців і водночас силу духу й волі, прагнення відстояти свою Батьківщину, не зник з нашої пам’яті. Сучасні митці пробують відтворити власне бачення цього легендарного образу з позицій сучасності. Вони віднайшли власні підходи, глибинні точки дотику до першотвору у характерній для кожного техніці та жанрі.
На виставці "Мамай-fest: галицька проекція" представлені скульптури Володимира Наконечного (м.Дніпропетровськ), В’ячеслава Бутирі (м.Краматорськ), заслуженого художника України Гарніка Хачатряна (м.Дніпродзержинськ), витинанки Андрія Пушкарьова (м.Дніпропетровськ), живопис Олександра Чегорки, Михайла Додарєва (м.Дніпродзержинськ), В’ячеслава Апета, Анатолія Гармаша, Володимира Лещенка (м.Дніпропетровськ), Віктора Цапка (м.Санкт-Петербург), Івана Цап’яка (м.Львів), пастелі Сергія Лаушкіна (м.Київ), графіка Григорія Чернети (м.Дніпропетровськ), вишивка Вікторії Монякової, петриківські розписи Валентини Панко та багато інших мистецьких творів, присвячених образу козака Мамая.